Creëer innerlijke rust en wordt meer bewust van jezelf.

Yogales informatie

Lees meer
When the mind is clear empty of memories and knowledge, things are seen exactly as they are.
– Patanjali –

Yogales informatie

Data:

Introductielessen:

Drie lessen van 90 minuten om laagdrempelig kennis te maken. Je hoeft ze niet alle drie bij te wonen om een goede indruk te krijgen.
– Optie 1: april 2019 (maandagavond)
– Optie 2: juli 2019 (vrijdagavond)
– Klik hier voor reservering

Basisgroep:

– 40 lessen van 90 minuten
– Start vrijdag 30 augustus 2019 om 20.30 uur
– Klik hier voor aanmelding

Vervolggroep:

– 40 lessen van 90 minuten
– Start donderdag 29 augustus 2019 om 18.30 uur

Gevorderdegroep:

– 40 lessen van 90 minuten
– Start donderdag 29 augustus 2019 om 20.30 uur

Vergevorderdegroep:

– 40 lessen van 90 minuten
– Start vrijdag 30 augustus 2019 om 18.30 uur

Feest en vakantiedata yogajaar 2018/2019:

– herfstvakantie – les
– kerst – geen les
– voorjaarsvakantie – geen les
– meivakantie – geen les
– pasen – les
– hemelvaart – les
– pinksteren – les

 

Voor tarieven zie inschrijving

Lesinhoud:

Introductiecursus: De introductielessen zijn er aangezien de les bij de diverse groepen zich per les verdiept. Er kunnen daarom daar geen proeflessen plaats vinden, ook zijinstroom is vanwege dezelfde reden niet mogelijk, vandaar de  introductiecursus. Proef de sfeer en ervaar daarin deze yogavorm! Je hoeft ze niet alle drie bij te wonen. De yogales duurt 90 minuten, waarvan 60 minuten fysieke houdingen (Asana’s), 15 minuten concentratie oefeningen en 15 minuten ruimte voor het stellen van vragen.

Basislessen: Steeds meer het energie gevende ervaren binnen de beoefening, zal je helpen om uiteindelijk tot de zogeheten flow te komen. Kijk naar het lesrooster welke oefeningen we per basisles behandelen. De yogales duurt 90 minuten, waarvan 65 minuten fysieke houdingen (Asana’s) en 25 minuten concentratie oefeningen.

Vervolglessen: Doordat je de flow steeds makkelijker en eerder ervaart, is je waarnemingsvermogen sterker geworden. Je kan het spel met de energiestromingen en het onthechten leren. Je komt steeds makkelijker voorbij het gedoe van de gedachtes. Vanuit de helikopterview werkt je onderscheidingsvermogen steeds beter. Mag jij invullen wat daar het voordeel van is.. Kijk naar het lesrooster welke oefeningen we per vervolgles behandelen. De yogales duurt 90 minuten, waarvan 60 minuten fysieke houdingen (Asana’s) en 30 minuten concentratie oefeningen.

Gevorderdelessen: Doordat je het spel met de energiestromingen in de vingers begint te krijgen, maakt dat je tot steeds eerder in Hatha Yoga komt. Evenwicht tussen de zon, de Ha (mannelijk, ying) en de maan, de Tha (vrouwelijk, yang) energie. Je komt voorbij aan de dualiteit. Een nieuw speelveld wordt beschikbaar en dat zijn de Mudra’s. Kijk naar het lesrooster welke oefeningen we per gevorderdeles behandelen. De yogales duurt 90 minuten, waarvan 50 minuten fysieke houdingen (Asana’s) en 40 minuten concentratie oefeningen.

Vergevorderdelessen: Vanuit een zeer stevige concentratie en meditatie kom je in de subtiele wereld van het contempleren (Samadhi). Je energiedoorstroming gaat inmiddels zo snel dat je jezelf hiermee nog grondiger kan zuiveren. Vaker en langer leven vanuit je intuïtie is het gevolg. Kijk naar het lesrooster welke oefeningen we per gevorderdeles behandelen. De yogales duurt 90 minuten, waarvan 40 minuten fysieke houdingen (Asana’s) en 50 minuten concentratie oefeningen.

Wenken bij de yogales

Voorbereiding

* Volg voor succesvolle yogabeoefening zoveel mogelijk lessen, minimaal 80%.
* Ben je verhinderd? Dan is het mogelijk om de yogales in te halen in de parallelle groep.
* Draag comfortabele kleding waar je gemakkelijk in kan bewegen, zoals een joggingbroek en T-shirt.
* Draag liever geen sieraden, deze blokkeren de energie doorstroming.
* Eet licht van tevoren, anders gaat er teveel energie naar je maag.
* Er zijn speciale yogamatten met goede grip en andere benodigdheden, je hoeft dus niets mee te nemen.
* De les begint op de starttijd.
* Kom je met de auto? Parkeer deze op het erf van Centrum Meander, of indien het erf vol is langs de Rijksweg of aan de overkant van de Rijksweg op de Nachtorchis.
* De les is op blote voeten.
* De vakantiedata vind je op de websitepagina yogales.
* Deelname aan de yogalessen geschiedt op eigen risico.

Ondersteuning

* Doe mee met de drie gratis tips voor meer focus en geef je op voor de introductietraining.
* Alle aanwijzingen gegeven in de lessen kan je terug vinden op de webpagina yogaoefening.
* Voor specifieke informatie welke oefeningen we per les doornemen ga naar het lesrooster basislessen, het lesrooster vervolglessen en het lesrooster van de gevorderde lessen.
* Fysiek of geestelijk ongemak tijdens of na de beoefening betekend dat je voorbij jezelf bent gegaan. Bespreek dit ongemak vroegtijdig met mij. Ik kan je tips en suggesties geven om deze in het vervolg te voorkomen.
* Heb je een vraag over wat dan ook? Kom voor of na de les bij me langs, dan hebben we de tijd om deze te bespreken.
* Motivatieproblemen? Geef het aan, dan kijken we hier samen naar.

* In hoeverre kom je in het les jaar mee in de beoefening? Is de beoefening te uitdagend voor je? Doe dan het jaar opnieuw. Laat je zin in Yoga je de weg wijzen, het komt vanzelf.
* Voor ondersteuning van de lessen en thuisbeoefening is het aanschaffen van het boek Licht op yoga van B.K.S. Iyengar een aanrader.
* Thuisbeoefening komt ook vanzelf. Doe het niet omdat je denkt dat het moet.
* Hetzelfde geld voor het bestuderen van het theoretisch naslagwerk. Laat je zin in Yoga je de weg wijzen.
* Een hele mooie theoretische kapstok heb je in het gratis e-boek Subtiele Anatomie van Phillipe ‘Ajita’ Barbier.

Veel plezier en succes.

Heb je veel gedachtes, to do lijstjes en blijf je maar door gaan?

Vraag hier drie GRATIS tips aan voor meer FOCUS met Raja Yoga.

Bedankt voor je aanmelding! Je ontvangt zo meteen de 1e tip