Yogales informatie

Lees meer

When the mind is clear empty of memories and knowledge, things are seen exactly as they are.

– Patanjali –

Yogales informatie

Data:

Basisjaar:

40 lessen van 90 minuten
Start woensdag 28 augustus 2019 om 20.30 uur
– Klik hier voor aanmelding

Vervolg 1ste jaar:

– 40 lessen van 90 minuten
– Start donderdag 29 augustus 2019 om 18.30 uur

Vervolg 2de jaar:

– 40 lessen van 90 minuten
– Start donderdag 29 augustus 2019 om 20.30 uur

Vervolg 3de jaar:

– 40 lessen van 90 minuten
– Start woensdag 28 augustus 2019 om 18.30 uur

Feest en vakantiedata yogajaar 2018/2019:

– herfstvakantie – les
– kerst – geen les
– voorjaarsvakantie – geen les
– meivakantie – geen les
– pasen – les
– hemelvaart – les
– pinksteren – les

 

Voor tarieven zie inschrijving

Lesinhoud:

Basislessen: Steeds meer het energie gevende ervaren binnen de beoefening, zal je helpen om uiteindelijk tot de zogeheten flow te komen. Kijk naar het lesrooster welke oefeningen we per basisles behandelen. De yogales duurt 90 minuten, waarvan 65 minuten fysieke houdingen (Asana’s) en uiteindelijk in totaal 25 minuten concentratie oefeningen.

Vervolg 1ste jaar: Doordat je de flow steeds makkelijker en eerder ervaart, is je waarnemingsvermogen sterker geworden. Je kan het spel met de energiestromingen en het onthechten leren. Je komt steeds makkelijker voorbij het gedoe van de gedachtes. Vanuit de helikopterview werkt je onderscheidingsvermogen steeds beter. Mag jij invullen wat daar het voordeel van is.. Kijk naar het lesrooster welke oefeningen we in dit jaar behandelen. De yogales duurt 90 minuten, waarvan 55 minuten fysieke houdingen (Asana’s) en uiteindelijk in totaal 35 minuten concentratie oefeningen.

Vervolg 2de jaar: Doordat je het spel met de energiestromingen in de vingers begint te krijgen, maakt dat je tot steeds eerder in Hatha Yoga komt. Evenwicht tussen de zon, de Ha (mannelijk, ying) en de maan, de Tha (vrouwelijk, yang) energie. Je komt voorbij aan de dualiteit. Een nieuw speelveld wordt beschikbaar en dat zijn de Mudra’s. Kijk naar het lesrooster welke oefeningen we in dit jaar behandelen. De yogales duurt 90 minuten, waarvan 45 minuten fysieke houdingen (Asana’s) en uiteindelijk in totaal 45 minuten concentratie oefeningen.

Vervolg 3de jaar: Vanuit een zeer stevige concentratie en meditatie kom je in de subtiele wereld van het contempleren (Samadhi). Je energiedoorstroming gaat inmiddels zo snel dat je jezelf hiermee nog grondiger kan zuiveren. Vaker en langer leven vanuit je intu?tie is het gevolg. Kijk naar het lesrooster welke oefeningen we in dit jaar behandelen. De yogales duurt 90 minuten, waarvan 35 minuten fysieke houdingen (Asana’s) en uiteindelijk in totaal 55 minuten concentratie oefeningen.

Wenken bij de yogales

Voorbereiding

* Volg voor succesvolle yogabeoefening zoveel mogelijk lessen, minimaal 80%.
* Ben je verhinderd? Dan is het mogelijk om de yogales in te halen in de parallelle groep.
* Draag comfortabele kleding waar je gemakkelijk in kan bewegen, zoals een joggingbroek en T-shirt.
* Draag liever geen sieraden, deze blokkeren de energie doorstroming.
* Eet licht van tevoren, anders gaat er teveel energie naar je maag.
* Er zijn speciale yogamatten met goede grip en andere benodigdheden, je hoeft dus niets mee te nemen.
* De les begint op de starttijd.
* Kom je met de auto? Parkeer deze op het erf van Centrum Meander, of indien het erf vol is langs de Rijksweg of aan de overkant van de Rijksweg op de Nachtorchis.
* De les is op blote voeten.
* De vakantiedata vind je op de websitepagina yogales.
* Deelname aan de yogalessen geschiedt op eigen risico.

Ondersteuning

* Doe mee met de drie gratis tips voor meer focus.
* Alle aanwijzingen gegeven in de lessen kan je terug vinden op de webpagina yogaoefening.
* Voor specifieke informatie welke oefeningen we per les doornemen zie hierboven per jaar welke dat zijn.
* Ervaar je fysiek en/of geestelijk ongemak tijdens of na de beoefening? Je bent dan voorbij jezelf gegaan. Bespreek dit ongemak vroegtijdig met mij. Ik kan je tips en suggesties geven om deze in het vervolg te voorkomen.
* Heb je een vraag over wat dan ook? Kom voor of na de les bij me langs, dan hebben we de tijd om deze te bespreken.
* Motivatieproblemen? Geef het aan, dan kijken we hier samen naar.
* In hoeverre kom je in het les jaar mee in de beoefening? Is de beoefening te uitdagend voor je? Doe dan het jaar opnieuw. Laat je zin in Yoga je de weg wijzen, het komt vanzelf.
* Voor ondersteuning van de lessen en thuisbeoefening is het aanschaffen van het boek Licht op yoga van B.K.S. Iyengar een aanrader.
* Thuisbeoefening komt ook vanzelf. Doe het niet omdat je denkt dat het moet.
* Hetzelfde geld voor het bestuderen van het theoretisch naslagwerk. Laat je zin in Yoga je de weg wijzen.
* Een hele mooie theoretische kapstok heb je in het gratis e-boek Subtiele Anatomie van Phillipe ‘Ajita’ Barbier.

Veel plezier en succes.

Heb je veel gedachtes, to do lijstjes en blijf je maar door gaan?

Vraag hier drie GRATIS tips aan voor meer FOCUS met Raja Yoga.

Bedankt voor je aanmelding! Je ontvangt zo meteen de 1e tip